CO SIĘ STAŁO, TO SIĘ NIE ODSTANIE
Cykl fotografii przedstawia grupę niesfornych łobuzów, którzy nocną porą przemierzają miasto. W pstrokatych kostiumach, z twarzami ukrytymi pod makijażem klauna tworzą osobliwą kompanię siejącą zamęt. Sadystyczni i delikatni, poważni i figlarni, wyrachowani i naiwni. Są oprawcami, co rusz wpadającymi we własne sidła, ofiarami swoich niekontrolowanych zachowań, wybuchów, popędów, obsesji. Pośród serii portretów odnajdujemy także fotografie zwierząt, kolejnych reprezentacji „trickstera” – mitologicznego przodka błaznów, łotrzyków, klaunów.
Irena Kalicka (PL), ur. 1986 w Krakowie. Absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi, gdzie w 2010 roku obroniła dyplom licencjacki w pracowni prof. Grzegorza Przyborka, a w 2013 roku dyplom magisterski w pracowni prof. Józefa Robakowskiego. Jej prace pokazywane były w kraju i za granicą w ramach wystaw indywidualnych, takich jak: Gęsia Skórka (Fundacja Profile, Warszawa, 2014), I did not have sexual relations with that woman (Pracownia SKI, Kraków, 2014), Autoportret (Pauza, Kraków, 2012), Totalizator (As Gallery, Kraków, 2012) oraz zbiorowych, m.in. Future Condition: From reality to algorithm (Photokina Academy, Kolonia, 2014), Fototeatrzyk domowy (projekcje Voies Off, Arles, 2014), Darkroom (Art Inkubator, Łódź, 2014), 2m2 mody (Lookout Galery, Warszawa, 2014), Ruja i Porubstwo (CSW Project Room Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2013), Będzie się Dzieło. Kolekcja 2013 (Bunkier Sztuki, Kraków, 2013), Sztuka Wymiany. Kolekcja Józefa Robakowskiego (Fundacja Profile, Warszawa, 2013), Mum, I Just Really Need to Focus on My Art Now (Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 2013), Tribute to Robakowski (Lokal_30, Warszawa, 2013), W istocie nie\widzialne (Photokina Academy, Kolonia, 2012), Fairy Tale Element (Muzeum Współczesne Wrocław, 2012), Disconnected Images/Rozłączone obrazy (BWA, Bydgoszcz, 2011), Animalia (Gabriele Senn Galerie”, Wiedeń, 2011), Brzuch Atlasa (Atlas Sztuki, Łódź, 2010). Członkini artystycznej grupy Strupek. Mieszka i pracuje w Krakowie.