TAKE ME TO THE GREEK
Wideo skupia się na napiętych relacjach między krajami dotkniętymi europejską recesją 2007/2008 roku. Porównuje sytuacje panujące pomiędzy państwami wzrostu gospodarczego, a tymi które popadły w długi. Tworzy fikcyjną rzeczywistość, w której prosto i prymitywnie mówi się o bardzo stereotypowych poglądach na temat kultury i sytuacji społecznej, szczególnie w Niemczech i Grecji. Te silne generalizacje wyrażone są za pomocą personifikacji obu krajów. Poprzez narrację przyjmującą formę niewiarygodnego romansu, ujawnione zostają ich frustracje i wzajemne oczekiwania. Stereotypy tej absurdalnej gry podważają w wątpliwość, kto jest wyzyskiwanym a kto wyzyskującym. Praca krytykuje absurdalne realia kryzysu gospodarczego. Głównym jej celem jest uwydatnienie idiosynkrazji Systemu.
Przed otrzymaniem nagrody Turnera w 2015 roku, artystyczne duo Maryniak & Mclean zdobyło licencjat na uniwersytecie Bath Spa z wyróżnieniem za wartość praktyk artystycznych opartych na performansie. Ich prace nieustannie pytają o to, co znaczy być dziś artystą. Z tak wielkim talentem duet był na drodze do osiągnięcia statusu supergwiazdy Art Worldu. Nic więc dziwnego, że ich przedwczesna śmierć wywołała kontrowersje i podejrzenia. Za potencjalnych sprawców uznano Young British Artists, znanych od lat 90., którzy wciąż nie schodzą z czołówek, z racji toczącego się medialnego skandalu. Ostatnimi zasłyszanymi publicznie słowami Maryniak & Mclean’s były: „Tracey Emin jest wystarczająco stara, aby być naszą matką”.