AS TO POSTERITY
Kolekcja wizualnych pozostałości wykonanych w niedalekiej przyszłości w całkowicie wyludnionych Atenach. Opuszczone w tajemniczych okolicznościach miasto przedstawia obraz złożony z żelbetowego gruzu, złomu i resztek plastiku, wspaniałych marmurów oraz lokalnej fauny i flory. Częściowo science fiction, częściowo archeologiczna zagadka – dzieło umożliwia malowniczą ekspedycję do greckich ruin i badania śladów niedawnej ludzkiej aktywności.
Marina Gioti (GR), ur. 1972, artystka wizualna i reżyser filmowa działająca głównie w Atenach. Gioti studiowała inżynierię chemiczną, zarządzanie środowiskiem, reżyserię oraz media i komunikację na uczelniach w Grecji, Wielkiej Brytanii i Belgii. Od 1999 artystka skupiła się na pracy w branży filmowej, telewizji, reklamie i mediach cyfrowych. Równocześnie zajmowała się także produkcją teatralną i muzyczną oraz sztuką tańca. Prace Marii Gioti prezentowane były na wielu międzynarodowych wystawach i festiwalach filmowych (m.in. Toronto IFF, Transmediale, Jeonju, Cinematexas, Chicago Filmmakers, New York Underground Film Festival, Les Rencontres Internationales) oraz w muzeach i galeriach (m.in. Bozar, Beursschouwburg w Brukseli, Bielefelder Kunstverein w Bielefeld, CaixaForum w Barcelonie, Anthology Film Archives w NYC, Deste Foundation, the Museum of Cycladic Art and the Benaki Museum w Atenach). Od ponad 10 lat zajmuje się także doborem i recenzowaniem filmów eksperymantalnych i dokumentalnych, pokazami oraz wystawami prezentowanymi w ramach festiwali takich jak Ecocinema, Synch, Videodance, Cinematexas. W 2012 jako członek jury w Courtisane Film Festival (Ghent, Belgia) a w 2013 – Tent Academy Awards (Rotterdam, Holandia). Premiera ostatniego krótkometrażowego filmu zrealizowanego przez artystkę miała miejsce w czasie wystawy „No Country For Young Men” w brukselskim Pałacu Sztuki Bozar. Obecnie Gioti zajmuje się produkcją swojego pierwszego pełnometrażowego filmu dokumentalnego The Invisible Hands.