KOMPRESJA
Kompresja, mająca na celu uogólnienie, ściśnięcie i zagęszczenie, spowodowała, że zamknięty w beczce przedmiot stał się rozbudowaną formą rzeźbiarską przypominającą popiersie. Przez ciągły, długotrwały proces obijania trójnika młotkiem, pierwotna forma została nadbudowana przez blaszaną skorupę. Dwunastogodzinne działanie miało na celu zmęczenie wybranego materiału oraz autora. Rytmiczna, monotonna praca młotka przetworzyła prostą, geometryczną budowę elementu hydraulicznego w estetyczny, ale jednocześnie pozbawiony funkcji użytkowej, obiekt.
Adrian Kolarczyk (PL), ur. 1990 w Skawinie. Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W 2012 roku rozpoczął studia na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, skąd przeniósł się do Poznania, gdzie obecnie studiuje w Katedrze Intermediów Uniwersytetu Artystycznego. Zajmuje się realizacjami dźwiękowymi, rzeźbą, działaniami przestrzennymi oraz fotografią. Brał udział w wystawach zbiorowych Koledzy z klasy (Kolektyw 1a, Poznań, 2014) i Barbarzyńcy (Małopolski Ogród Sztuki, Kraków, 2013).