NAWARSTWIANIE
Czas jako osad bezwarunkowo przenikający wszystko i wszystkich. Przezroczystość oraz lepkość instalacji pozwala wyeksponować ten osad, na ogół traktowany jako brud. Kluczowym elementem procesu jest spotkanie twarzy z taśmą w ulotnym momencie skupienia. Twarz przenika poprzez warstwę analogową, a powstały wizerunek jest utrwalany cyfrowo i przekazywany na ekran. To przesunięcie momentu w czasie i przestrzeni zaznacza efemeryczność istnienia, tworząc niewidoczną dla ludzkich oczu formę trawienia czasu.
Kamila Wolszczak (PL), ur. 1988 w Chełmie. Absolwentka malarstwa w Pracowni Intermediów prof. Jana Gryki w Instytucie Sztuk Plastycznych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz mediacji sztuki ze specjalizacją „Kurator wystaw” i „Działania w przestrzeni publicznej” na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się projektami wizualnymi. Za pomocą instalacji, performansów i rysunków bada relacje pomiędzy artystą, odbiorcą a przestrzenią. Jej realizacje obejmują, m.in.: Melafir (IV Międzynarodowy Festiwal Sztuki Efemerycznej KONTEKSTY, Sokołowsko, 2014), Lepkie ręce (w ramach projektu DomoFonia, Wrocław, 2014), Relacje (Muza space for art, Tel Aviv, 2013), Warstwy (Galeria MD_S, Wrocław, 2013), Passing (Galeria H2O, Barcelona, 2013), Striptiz konceptualny Kamila&Kamila (festiwal Striptease Conceptual, Walencia, 2013), Przypływ–Odpływ (CK Agora, Wrocław, 2013), Tymczasowość (SURVIVAL 10, Wrocław, 2012). Jest autorką niezależnego kuratorskiego projektu Samonośnych Uniwersalnych Wystaw (SUW), realizowanego w przestrzeniach zastanych.